Indywidualizacja

GMINA KWIDZYN przystąpiła do projektu pn.
„Każdy z nas jest indywidualnością – wyrównywanie szans edukacyjno-rozwojowych uczniów klas I – III szkół podstawowych Gminy Kwidzyn”
Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach
Działanie 9.1 Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty
Poddziałanie 9.1.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszenie różnic w jakości usług edukacyjnych
Podstawowe informacje
Ogólna wartość projektu: 136 236,00 zł
w tym:
ze środków europejskich: 115 800,60 zł
z budżetu krajowego: 20 435,40 zł
Okres realizacji projektu: od 12 września 2011r. do 15 lipca 2012r.
Głównym celem projektu jest wsparcie indywidualnego rozwoju uczniów i uczennic
klas I – III szkół podstawowych Gminy Kwidzyn dostosowanych do ich zdiagnozowanych potrzeb w okresie realizacji projektu.
Cele szczegółowe projektu to:
1. Zmniejszenie dysproporcji edukacyjnych i rozwojowych uczniów i uczennic poprzez:
a) poprawienie umiejętności płynnego czytania, czytania ze zrozumieniem i poprawnego pisania,
b) zwiększenie aktywności ruchowej oraz wyrobienie nawyków zachowania prawidłowej postawy ciała,
c) poprawienie sprawności rachunkowej, rozwijanie spostrzegawczości, koncentracji, pamięci, orientacji przestrzennej oraz rozwój funkcji logicznego myślenia,
d) zniwelowanie lub(i) wyeliminowanie wad mowy uczniów i uczennic.
2. Zwiększenie dostępności i wzmocnienie psychologiczne uczniów i uczennic poprzez rozwijanie umiejętności radzenia sobie z uczuciami, stresem, komunikowania się z innymi ludźmi, podejmowania decyzji, asertywności, empatii, negocjowania.
3. Rozwój zainteresowań i uzdolnień matematycznych, przyrodniczych, naukowo-technicznych i informatycznych uczniów i uczennic poprzez zwiększenie liczby dodatkowych zajęć.
Projekt skierowany jest do uczniów i uczennic klas I – III szkół podstawowych prowadzonych przez Gminę Kwidzyn, tj. w Janowie, Korzeniewie, Rakowcu
i Tychnowach.

W ramach projektu będą realizowane następujące zajęcia:
1) w Szkole Podstawowej w Janowie:
a) zajęcia dla uczniów ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym także zagrożonych ryzykiem dysleksji (30 godz.);
b) gimnastyka korekcyjna dla uczniów z wadami postawy (30 godz.);
c) zajęcia dla uczniów z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych (30 godz.);
d) zajęcia logopedyczne dla uczniów z zaburzeniami rozwoju mowy (60 godz.);
e) zajęcia korekcyjno-kompensacyjne dla uczniów z diagnozą psychologiczno-pedagogiczną z poradni (30 godz.);
f) zajęcia rozwijające zainteresowania i uzdolnienia uczniów w zakresie nauk matematyczno-przyrodniczych i umiejętności naukowo-technicznych (60 godz.);
2) w Szkole Podstawowej w Korzeniewie:
a) zajęcia dla uczniów ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym także zagrożonych ryzykiem dysleksji (30 godz.);
b) zajęcia dla uczniów z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych (60 godz.);
c) zajęcia rozwijające zainteresowania i uzdolnienia uczniów z uwzględnieniem nauk przyrodniczych (30 godz.);
3) w Szkole Podstawowej w Rakowcu:
a) zajęcia dla uczniów ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym także zagrożonych ryzykiem dysleksji (30 godz.);
b) zajęcia dla uczniów z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych (62 godz.);
c) zajęcia logopedyczne dla uczniów z zaburzeniami rozwoju mowy (100 godz.);
d) specjalistyczne zajęcia terapeutyczne z uczniem niepełnosprawnym z wykorzystaniem komputera (30 godz.);
e) zajęcia rozwijające zainteresowania i uzdolnienia uczniów z uwzględnieniem nauk matematyczno-informatycznych (62 godz.);
4) w Szkole Podstawowej w Tychnowach:
a) zajęcia dla uczniów ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym także zagrożonych ryzykiem dysleksji (30 godz.);
b) zajęcia dla uczniów z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych (30 godz.);
c) zajęcia socjoterapeutyczne i psychoedukacyjne dla uczniów z zaburzeniami komunikacji społecznej (30 godz.);
d) zajęcia rozwijające zainteresowania i uzdolnienia uczniów z uwzględnieniem nauk matematyczno-przyrodniczych (30 godz.).
Ponadto szkoły doposażone zostaną w pomoce dydaktyczne oraz specjalistyczny sprzęt, oprogramowanie komputerowe, podręczniki edukacyjne, odpowiednio do rozpoznanych potrzeb i zaplanowanych zajęć dodatkowych.
| « poprzednia | następna » |
|---|
