Start Osiągnięcia Osiągnięcia 2010/2011


Osiągnięcia 2010/2011


INFORMACJA DLA KOMISJI OŚWIATY, KULTURY I SPORTU

O PLACÓWCE OŚWIATOWEJ W GMINIE KWIDZYN

rok szkolny 2010/2011


 

Szkoła Podstawowa w Korzeniewie

1. Informacje o szkole/placówce:

1.1.        Rodzaj zabudowy:

Budynek parterowy,

Budynek jednopiętrowy

Budynek wielopiętrowy


1.2.        Liczba pomieszczeń klasowych, w tym sala gimnastyczna: ……….......……10

1.3.        Liczba pomieszczeń administracyjnych: …………………..…………………    3

1.4.        Liczba pomieszczeń gospodarczych: ……………………………………….…  3

1.5.        Liczba pomieszczeń wykorzystywanych poza celami

związanymi z działalnością szkoły/placówki: ………………………………  -

1.6.        Budynki gospodarcze poza budynkiem szkoły/ placówki:                 1

1.7.        Inne budowle na terenie szkoły/placówki:                    1(kotłownia)

1.8.        Informacja o boisku sportowym/placu zabaw: asfaltowe boisko do piłki ręcznej

1.9.        Informacja o placu szkolnym wykorzystywanym przez uczniów/dzieci

w czasie przerw: część „zielona” obok boiska i przed szkołą oraz pasaż wyłożony kostką chodnikową

1.10.     Proszę wymienić, co udało się w ostatnim czasie zrealizować z działań inwestycyjnych, z jakich środków?

  • Termoizolacja budynku szkoły(budżet UG Kwidzyn)-2009/2010.
  • Wykonanie posadzki z płytek typu GRES na korytarzu szkoły(budżet szkoły)-2010/2011.
  • Remont korytarza (malowanie oraz położenie struktury) (budżet szkoły)- 2009/2010.
  • Kompleksowy remont pomieszczenia klasowego i gabinetu pielęgniarki(budżet szkoły) 2009/2010.
  • Wymiana oświetlenia w pomieszczeniu klasowym(budżet szkoły) 2009/2010.
  • Częściowa wymiana rynien oraz papy na budynku szkoły(budżet szkoły) 2010/2011.


1.11.     Proszę wymienić, jakie plany inwestycyjne są zaplanowane w najbliższej przyszłości, z jakich środków?

  • Kompleksowy remont bloku sportowego(budżet szkoły).
  • Wymiana dwojga drzwi wejściowych(budżet szkoły).
  • Częściowa wymiana papy na dachu, kompleksowy remont budynku gospodarczego(budżet szkoły).
  • Zagospodarowanie terenu zielonego wokół szkoły(częściowo finansowane z fundacji „Projekt”).

1.12.     Proszę wymienić aktualne potrzeby związane z działalnością szkoły/placówki:

  • Zakup mebli do klasy I i IV.
  • Imię i nazwisko dyrektora, data objęcia stanowiska: Alina Urbańska-1 września 1994 r.
  • Liczba zatrudnionych w szkole/placówce nauczycieli ogółem: 16 ,

w tym niepełnozatrudnionych: 4

Według stopni awansu zawodowego:

- stażysta:          -

- kontraktowy:    3

- mianowany:     1

- dyplomowany:  12


Liczba zatrudnionych w szkole/placówce pracowników niepedagogicznych w przeliczeniu na pełny etat: 6,79.

4. Informacje o uczniach w szkole:


Rodzaj danych

Oddz. 5 - 6-latków

Kl. I

Kl. II

Kl. III

Kl. IV

Kl. V

Kl. VI

Razem


Liczba uczniów

-

25

20

25

23

19

27

139


Liczba oddziałów

-

1

1

1

1

1

1

6

Średnia liczba uczniów w oddziale

-

25

20

25

23

19

27

23,2


Liczba uczniów dowożonych:

Rodzaj danych

Oddz. 5-6

- latków

Kl. I-IV

Kl. V-VI

Gimnazjum

Razem

Liczba uczniów

-

93

46

-

139


dowożonych

-

64

36

-

100


dochodzących

-

29

10

-

39

5. Informacje o wychowankach w przedszkolu: nie dotyczy


Liczba dzieci według wieku

3-latki

4-latki

5-latki

6-latki

Razem


-

-

-

-

-

Liczba oddziałów: ………………

Liczba dzieci w danym oddziale z podziałem na grupy wiekowe:

Oddział ……………………………….

Oddział ………………………………

Oddział ………………………………

6. Liczba uczniów/wychowanków dożywianych ogółem: 99

w tym:

płatnych przez rodziców:                      4

płatnych przez GOPS/ MOPS:                25

finansowanych z innych źródeł (jakich?): 70

stawka żywieniowa:                        2,30

7. Zajęcia pozalekcyjne prowadzone w szkole z podziałem na klasy I-III i  IV-VI (jakie i ilu uczniów uczestniczy w tych zajęciach)

Koła przedmiotowe

Nazwa koła

Imię i nazwisko prowadzącego

Liczba godzin

Klasy lub grupy wiekowe

Liczba uczniów

historyczne

Anna Hals

1

IV - VI

15

matematyczne

Iwona Knot

3

IV – VI

46

polonistyczne

Halina Rybarczyk

2

IV – VI

30

języka angielskiego

Anna Szumlak

2

IV – VI

30

przyrodnicze

Józefa Dąbek

1

IV

13

Przeznaczenie godzin dyrektorskich na rok szkolny 2010/2011

KLASA

RODZAJ ZAJĘĆ

ILOŚĆ GODZIN

Imię i nazwisko nauczyciela

Liczba uczniów

I

informatyka

1

Joanna Grzegorczyk

24

II

informatyka

1

Joanna Grzegorczyk

20

III

informatyka

gimnastyka korekcyjna

2

1

Joanna Grzegorczyk

Anna Ronowska

25

12

IV

informatyka

zespół wyrównawczy z języka polskiego

ścieżka edukacyjna

1


1

1

Joanna Grzegorczyk


Halina Rybarczyk

Anna Hals

23

15


23

V

Informatyka

ścieżka edukacyjna

1

1

Joanna Grzegorczyk

Anna Hals

19

19

VI

zespól wyrównawczy z matematyka

ścieżka edukacyjna

zespół wyrównawczy z języka polskiego


1

1


1


Iwona Knot

Anna Hals

Halina Rybarczyk

27


27

27



ogółem 13 godzin



Zajęcia dodatkowe art. 42

rok szkolny 2010/2011

L.p.

Imię i nazwisko

Rodzaj zajęć

Klasa

Liczba uczniów

1.

Mirosława Serdacka

Praca z uczniem zdolnym ”Mały ratownik” – innowacja

III

21

2.

Mirosława Serdacka

Koło matematyczne „Mały matematyk”

III

10

3.

Renata Bednarczyk

Koło taneczne

I, II

39

4.

Renata Bednarczyk

Praca z uczniem zdolnym – koło polonistyczne

II

15

5.

Łukasz Fecowicz

SKS –2 godziny

IV -VI

5

6.

Iwona Knot

Zajęcia dodatkowe z matematyki – 2 godziny

VI

27

7.

Jolanta Zbyszyńska

Szkolne koło „Caritas”

IV - V

11

8.

Joanna Grzegorczyk

Informatyka

3 grupy

34

9.

Joanna Grzegorczyk

Informatyka

3 grupy

35

10.

Józefa Dąbek

Koło przyrodnicze

V

10

11.

Halina Rybarczyk

Zajęcia wyrównawcze z języka polskiego – 2 godziny

VI

28

12.

Anna Szumlak

Zajęcia wyrównawcze z języka angielskiego

V

5

13.

Anna Szumlak

Angielski dla aktywnych

V

7

14.

Sabina Bonkowska

Koło taneczne

III – IV

16

15.

Anna Świderska

Koło taneczne

I, II

19

16.

Anna Świderska

Koło plastyczne

I

14

17.

Anna Ronowska

Gimnastyka korekcyjna

III grupa

13

18.

Anna Ronowska

Zajęcia wyrównawcze z drugorocznymi

V

2

19.

Anna Hals

Zajęcia wyrównawcze z uczniem słabym

III

4

20.

Anna Hals

Zajęcia wyrównawcze z historii

V

7

21.

Dorota Zaze

Zajęcia świetlicowe – 2 godziny

I, IV

2

  1. 8. Zajęcia dodatkowe prowadzone przez przedszkole (jakie i ilu wychowanków uczestniczy w tych zajęciach)

Nie dotyczy.

9. Działalność innowacyjna szkoły/placówki (zatwierdzona przez Kuratora Oświaty)

Innowacje:

  • Przekład intersemiotyczny sposobem na zainteresowanie ucznia literaturą-innowacyjne zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z języka polskiego dla klasy VI.
  • „Spotkania z książką”- zajęcia czytelniczo-plastyczne.
  • „I Ty możesz polubić matematykę”- koło matematyczno-szachowe z

wykorzystaniem ICT.

  • „Mały ratownik”- zajęcia profilaktyczno-zdrowotne z udziałem

zawodowych ratowników medycznych.

  • „Jestem przyjacielem przyrody”- zajęcia przyrodnicze z elementami

ekologii.

  • "Wychowanie komunikacyjne w klasie IV".

10. Realizacja programów edukacyjnych i profilaktycznych

Realizacja programów edukacyjnych, profilaktycznych i zdrowotnych:

  • ogólnopolski projekt „5 porcji warzyw, owoców i soku;
  • program WOLNOŚĆ ODDECHU – ZAPOBIEGAJ ASTMIE;
  • program zdrowotny„Trzymaj formę;
  • program profilaktyczny „Nie jesteś sam;
  • program profilaktyczny „To co szkodzi zdrowiu jest nie dla mnie;
  • program profilaktyki meningokokowej „Pierwszy dzwonek”;
  • program edukacyjno – terapeutyczny „Ortograffiti;
  • udział w programie „Szkoła przyjazna uczniom z dysleksją;
  • realizacja programu profilaktyczny „Ratujemy i uczymy ratować”;
  • udział w programie edukacyjnym „Klub Bezpiecznego Puchatka”;
  • udział w ogólnopolskim programie „Owoce i warzywa w szkole”( objęci uczniowie klas I – III);
  • udział w programie ogólnopolskim „Szklanka mleka” (objęci wszyscy uczniowie);
  • Droga i ja;
  • Bezpieczna jazda. Karta rowerowa - moje pierwsze prawo jazdy;
  • Pamiętaj o sercu;
  • Meningokoki;
  • Nie pal przy mnie, proszę.
  • Znajdź właściwe rozwiązanie profilaktyka antynikotynowa.
  • Profilaktyka grypy.
  • Profilaktyka AIDS.
  • „Pomyszkuj w bibliotece-Tydzień w Internecie”- udział w programie.

11. Szczególne osiągnięcia szkoły/placówki  (konkursy, olimpiady, wyniki badań zewnętrznych)

Osiągnięcia dydaktyczne

  • Wyniki sprawdzianu: 24, 15(w standardzie „pisanie” średnia 6,74 wyższa   od  Gdyni 6,21; średnia województwa 5,4).
  • Etap rejonowy Wojewódzkiego Konkursu Przedmiotowego  „Język Polski z Historią”- 12 miejsce (na 88 uczestników z 3 powiatów),
  • Powiatowy konkurs na najpiękniejszy wiersz walentynkowy – III miejsce.
  • Gminny konkurs recytatorski – dwa III miejsca, jedno wyróżnienie.
  • Powiatowy Konkurs Historyczny dla klas IV – VI „Zabawy z Historią” – II miejsce.
  • Powiatowy Konkurs Historyczny dla klas II – III „Zabawy  z Historią – Jestem Polakiem i Europejczykiem”– III miejsce.
  • Pomorski Konkurs Ortograficzny – II miejsce etap gminny.
  • Gminny konkurs na najpiękniejszą szopkę bożonarodzeniową – II miejsce.
  • Udział w etapie rejonowym Wojewódzko – Metropolitarnego Konkursu Biblijnego Księga Wyjścia.
  • Udział w pierwszej edycji ogólnopolskiej kampanii edukacyjnej UNICEF „Baw się i bądź bezpieczny”.
  • II miejsce dziewcząt w gminnych zawodach w piłkę siatkową.
  • III miejsce chłopców w gminnych zawodach w piłkę siatkową.
  • II miejsce dziewcząt w gminnych zawodach lekkoatletycznych.
  • III miejsce chłopców w gminnych zawodach w piłkę koszykową.
  • wyróżnienie w Gminnym Przeglądzie Kolęd i Pastorałek.
  • II miejsce oraz wyróżnienie w Powiatowym Konkursie Poetyckim „Kiedy muzyka staje się natchnieniem”.
  • II miejsce w Powiatowym Konkursie Literackim „Ziemia naszym skarbem”.
  • Nagrody dla 5 dzieci w ogólnopolskim konkursie „Podróże Koziołka Matołka po Grecji”.
  • Powiatowy Konkurs Plastyczny „Szkoła bez przemocy”- I miejsce oraz 2 wyróżnienia.
  • Ogólnopolski konkurs  plastyczny „Powódź, pożar, dniem  czy nocą straż przychodzi ci z pomocą”- etap powiatowy II miejsce.
  • Pomorski Konkurs Matematyczny-etap gminny-III miejsce.
  • Ogólnopolski konkurs „Młodzież zapobiega pożarom” –etap gminny IV miejsce.
  • Rejonowy konkurs „60-lecie PTTK Kwidzyn”- IV miejsce.
  • Powiatowy Konkurs „Znam drzewa i krzewy”- IV miejsce.
  • Powiatowy Konkurs Wiedzy o Kwidzynie-III miejsce.
  • Turniej BRD-I miejsce w gminie, II miejsce w powiecie.
  • Ogólnopolski konkurs „Ratujemy życie”- wyróżnienie.
  • VIII Powiatowy konkurs Twórczości Dzieci i Młodzieży „W Unii Europejskiej”- dwa I miejsca, jedno II.
  • Rejonowy konkurs plastyczny organizowany przez EKO-INICJATYWĘ-III miejsce.
  • Wojewódzki Konkurs Matematyczno-Plastyczny „Proste prostopadłe i równoległe wokół nas”- III miejsce.
  • „Kangur”- nagroda pocieszenia od organizatorów Międzynarodowego Konkursu Matematycznego za wynik.

12. Pozyskane środki pozabudżetowe

  • Polsko – Amerykańska Fundacja Filantropijna „Działaj Lokalnie” na realizację projektu „Stała na stacji lokomotywa. Dawniej ciuchcia dzisiaj rower” 3300,00zł
  • Polska Fundacja Pomocy Dzieciom MACIUŚ – na dożywianie dzieci  8500,00 zł
  • Gminna Komisja Rozwiązywania Programów Alkoholowych  - na realizację programów profilaktycznych podczas ferii zimowych – 4676,00 zł
  • Środki pozyskane przez Radę Rodziców – 1218,25 zł
  • Firma IP paczki świąteczne dla wszystkich uczniów szkoły (wartość jednej paczki 50,00zł) 6900,00 zł oraz materiały papiernicze do szkoły o wartości 1000,00zł
  • Bank Żywności w Tczewie – paczki żywnościowe dla dzieci będących w trudnej sytuacji materialnej – 29 paczek po 40 zł = 1160,00zł
  • Darowizny wydawnictw i sponsorów prywatnych-1600 zł
  • Mleko-6209,28 zł
  • Sponsor z Niemiec na dożywianie-17322,79 zł
  • „Rowerowe czwartki. Wiosna 2011GKRPA-1800 zł
  • „Siedem kroków” GKRPA-500 zł
  • „Spójrz inaczej” GKRPA- 800 zł
  • „Spójrz inaczej na agresję” GKRPA-150 zł
  • Owoce i warzywa-3036,00 zł
  • Pozyskanie liczydeł i planszy edukacyjnej od prywatnego sponsora-150 zł
  • Pozyskanie środków na malowanie boiska-400 zł
  • Firma PHU „CLIMA”-150 zł

Łącznie: 58.872.32 zł

13. Podjęte przez szkołę działania na rzecz społeczności lokalnej

  • Impreza integracyjna dla środowiska lokalnego na zakończenie projektu finansowanego z fundacji „Działaj lokalnie” „Stała na stacji lokomotywa…”
  • Spotkanie integracyjne podsumowująca projekt z fundacji „Działaj lokalnie” „Stała na stacji lokomotywa…” z udziałem Przewodniczącego Rady Gminy Kwidzyn, Przewodniczącego Komisji Oświaty, przedstawicieli rodziców i nauczycieli, sołtysa Korzeniewa.
  • Umieszczenie znaków graficznych na trasie ścieżki rowerowej na odcinku Mareza- Korzeniewo o treści: Jesteśmy na szlaku kolejki wąskotorowej. SP Korzeniewo. Działaj lokalnie.
  • Dzień Otwarty Szkoły.
  • Jasełka-wystawiane przez uczniów naszej szkoły dwukrotnie:

- na pierwszy występ zaproszono: Panią Wójt Ewę Nowogrodzką, Przewodniczącego Rady Gminy Kwidzyn Pana Henryka Ordona, pełnomocnika ds. oświaty Panią Elizę Ponikowską,  Radnego  Pana Janusza Dziadko,  Radę Rodziców oraz rodziców  i opiekunów;

-na drugi występ zaproszono: dzieci z przedszkola z Korzeniewa oraz uczestników Warsztatu Terapii Zajęciowej na czele z kierownikiem Panem Bogdanem Muchowskim.

  • Impreza integracyjna „Jesienne fantazje polsko-niemieckie”. Wzięły w niej udział szkoły z powiatu kwidzyńskiego. Uczniowie prezentowali programy artystyczne.
  • Bal karnawałowy ze sponsorowaną oprawą muzyczną rodzinnego zespołu państwa Hals, którzy są rodzicami jednego z naszych uczniów,  z udziałem rodziców, nauczycieli, dziadków oraz dzieci spoza szkoły.
  • 6 lekcji otwartych z udziałem rodziców czy opiekunów.
  • Ślubowanie klasy I z udziałem rodziców i opiekunów.
  • Dzień Dziecka z udziałem Rady Rodziców, rodziców i opiekunów.
  • Pierwszy Dzień wiosny z udziałem rodziców. Uczniowie klas młodszych przygotowali występy taneczne oraz montaż słowno-muzyczny związany z obrzędowością i tradycjami.
  • Szkoła zorganizowała 3 konkursy wiedzy - powiatowe.
  • Impreza podsumowująca innowację „Spotkania z książką” z udziałem nauczycieli, rodziców i bibliotekarza biblioteki publicznej w Korzeniewie.


14. Priorytetem szkoły/placówki jest:

  • Uzyskiwanie wysokich osiągnięć w badaniach zewnętrznych.
  • Pozyskiwanie środków pozabudżetowych.
  • Nowoczesna edukacja i wychowanie.


………………………………………………………

/data sporządzenia/

…………………………………………………..……

/Podpis i pieczęć dyrektora placówki/

 
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Sonda
Twój ulubiony przedmiot
 
Szukaj
Gościmy
Naszą witrynę przegląda teraz 5 gości