INFORMACJA DLA KOMISJI OŚWIATY, KULTURY I SPORTU
O PLACÓWCE OŚWIATOWEJ W GMINIE KWIDZYN
rok szkolny 2010/2011
Szkoła Podstawowa w Korzeniewie
1. Informacje o szkole/placówce:
1.1. Rodzaj zabudowy:
Budynek parterowy,
Budynek jednopiętrowy
Budynek wielopiętrowy
1.2. Liczba pomieszczeń klasowych, w tym sala gimnastyczna: ……….......……10
1.3. Liczba pomieszczeń administracyjnych: …………………..………………… 3
1.4. Liczba pomieszczeń gospodarczych: ……………………………………….… 3
1.5. Liczba pomieszczeń wykorzystywanych poza celami
związanymi z działalnością szkoły/placówki: ……………………………… -
1.6. Budynki gospodarcze poza budynkiem szkoły/ placówki: 1
1.7. Inne budowle na terenie szkoły/placówki: 1(kotłownia)
1.8. Informacja o boisku sportowym/placu zabaw: asfaltowe boisko do piłki ręcznej
1.9. Informacja o placu szkolnym wykorzystywanym przez uczniów/dzieci
w czasie przerw: część „zielona” obok boiska i przed szkołą oraz pasaż wyłożony kostką chodnikową
1.10. Proszę wymienić, co udało się w ostatnim czasie zrealizować z działań inwestycyjnych, z jakich środków?
- Termoizolacja budynku szkoły(budżet UG Kwidzyn)-2009/2010.
- Wykonanie posadzki z płytek typu GRES na korytarzu szkoły(budżet szkoły)-2010/2011.
- Remont korytarza (malowanie oraz położenie struktury) (budżet szkoły)- 2009/2010.
- Kompleksowy remont pomieszczenia klasowego i gabinetu pielęgniarki(budżet szkoły) 2009/2010.
- Wymiana oświetlenia w pomieszczeniu klasowym(budżet szkoły) 2009/2010.
- Częściowa wymiana rynien oraz papy na budynku szkoły(budżet szkoły) 2010/2011.
1.11. Proszę wymienić, jakie plany inwestycyjne są zaplanowane w najbliższej przyszłości, z jakich środków?
- Kompleksowy remont bloku sportowego(budżet szkoły).
- Wymiana dwojga drzwi wejściowych(budżet szkoły).
- Częściowa wymiana papy na dachu, kompleksowy remont budynku gospodarczego(budżet szkoły).
- Zagospodarowanie terenu zielonego wokół szkoły(częściowo finansowane z fundacji „Projekt”).
1.12. Proszę wymienić aktualne potrzeby związane z działalnością szkoły/placówki:
- Zakup mebli do klasy I i IV.
- Imię i nazwisko dyrektora, data objęcia stanowiska: Alina Urbańska-1 września 1994 r.
- Liczba zatrudnionych w szkole/placówce nauczycieli ogółem: 16 ,
w tym niepełnozatrudnionych: 4
Według stopni awansu zawodowego:
- stażysta: -
- kontraktowy: 3
- mianowany: 1
- dyplomowany: 12
Liczba zatrudnionych w szkole/placówce pracowników niepedagogicznych w przeliczeniu na pełny etat: 6,79.
4. Informacje o uczniach w szkole:
Rodzaj danych |
Oddz. 5 - 6-latków |
Kl. I |
Kl. II |
Kl. III |
Kl. IV |
Kl. V |
Kl. VI |
Razem |
Liczba uczniów |
- |
25 |
20 |
25 |
23 |
19 |
27 |
139 |
Liczba oddziałów |
- |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
6 |
Średnia liczba uczniów w oddziale |
- |
25 |
20 |
25 |
23 |
19 |
27 |
23,2 |
Liczba uczniów dowożonych:
Rodzaj danych |
Oddz. 5-6 - latków |
Kl. I-IV |
Kl. V-VI |
Gimnazjum |
Razem |
Liczba uczniów |
- |
93 |
46 |
- |
139 |
dowożonych |
- |
64 |
36 |
- |
100 |
dochodzących |
- |
29 |
10 |
- |
39 |
5. Informacje o wychowankach w przedszkolu: nie dotyczy
Liczba dzieci według wieku
3-latki |
4-latki |
5-latki |
6-latki |
Razem |
- |
- |
- |
- |
- |
Liczba oddziałów: ………………
Liczba dzieci w danym oddziale z podziałem na grupy wiekowe:
Oddział ……………………………….
Oddział ………………………………
Oddział ………………………………
6. Liczba uczniów/wychowanków dożywianych ogółem: 99
w tym:
płatnych przez rodziców: 4
płatnych przez GOPS/ MOPS: 25
finansowanych z innych źródeł (jakich?): 70
stawka żywieniowa: 2,30
7. Zajęcia pozalekcyjne prowadzone w szkole z podziałem na klasy I-III i IV-VI (jakie i ilu uczniów uczestniczy w tych zajęciach)
Koła przedmiotowe
Nazwa koła |
Imię i nazwisko prowadzącego |
Liczba godzin |
Klasy lub grupy wiekowe |
Liczba uczniów |
historyczne |
Anna Hals |
1 |
IV - VI |
15 |
matematyczne |
Iwona Knot |
3 |
IV – VI |
46 |
polonistyczne |
Halina Rybarczyk |
2 |
IV – VI |
30 |
języka angielskiego |
Anna Szumlak |
2 |
IV – VI |
30 |
przyrodnicze |
Józefa Dąbek |
1 |
IV |
13 |
Przeznaczenie godzin dyrektorskich na rok szkolny 2010/2011
KLASA |
RODZAJ ZAJĘĆ |
ILOŚĆ GODZIN |
Imię i nazwisko nauczyciela |
Liczba uczniów |
I |
informatyka |
1 |
Joanna Grzegorczyk |
24 |
II |
informatyka |
1 |
Joanna Grzegorczyk |
20 |
III |
informatyka gimnastyka korekcyjna |
2 1 |
Joanna Grzegorczyk Anna Ronowska |
25 12 |
IV |
informatyka zespół wyrównawczy z języka polskiego ścieżka edukacyjna |
1 1 1 |
Joanna Grzegorczyk Halina Rybarczyk Anna Hals |
23 15 23 |
V |
Informatyka ścieżka edukacyjna |
1 1 |
Joanna Grzegorczyk Anna Hals |
19 19 |
VI |
zespól wyrównawczy z matematyka ścieżka edukacyjna zespół wyrównawczy z języka polskiego |
1 1 1 |
Iwona Knot Anna Hals Halina Rybarczyk |
27 27 27 |
|
|
ogółem 13 godzin |
|
|
Zajęcia dodatkowe art. 42
rok szkolny 2010/2011
L.p. |
Imię i nazwisko |
Rodzaj zajęć |
Klasa |
Liczba uczniów |
1. |
Mirosława Serdacka |
Praca z uczniem zdolnym ”Mały ratownik” – innowacja |
III |
21 |
2. |
Mirosława Serdacka |
Koło matematyczne „Mały matematyk” |
III |
10 |
3. |
Renata Bednarczyk |
Koło taneczne |
I, II |
39 |
4. |
Renata Bednarczyk |
Praca z uczniem zdolnym – koło polonistyczne |
II |
15 |
5. |
Łukasz Fecowicz |
SKS –2 godziny |
IV -VI |
5 |
6. |
Iwona Knot |
Zajęcia dodatkowe z matematyki – 2 godziny |
VI |
27 |
7. |
Jolanta Zbyszyńska |
Szkolne koło „Caritas” |
IV - V |
11 |
8. |
Joanna Grzegorczyk |
Informatyka |
3 grupy |
34 |
9. |
Joanna Grzegorczyk |
Informatyka |
3 grupy |
35 |
10. |
Józefa Dąbek |
Koło przyrodnicze |
V |
10 |
11. |
Halina Rybarczyk |
Zajęcia wyrównawcze z języka polskiego – 2 godziny |
VI |
28 |
12. |
Anna Szumlak |
Zajęcia wyrównawcze z języka angielskiego |
V |
5 |
13. |
Anna Szumlak |
Angielski dla aktywnych |
V |
7 |
14. |
Sabina Bonkowska |
Koło taneczne |
III – IV |
16 |
15. |
Anna Świderska |
Koło taneczne |
I, II |
19 |
16. |
Anna Świderska |
Koło plastyczne |
I |
14 |
17. |
Anna Ronowska |
Gimnastyka korekcyjna |
III grupa |
13 |
18. |
Anna Ronowska |
Zajęcia wyrównawcze z drugorocznymi |
V |
2 |
19. |
Anna Hals |
Zajęcia wyrównawcze z uczniem słabym |
III |
4 |
20. |
Anna Hals |
Zajęcia wyrównawcze z historii |
V |
7 |
21. |
Dorota Zaze |
Zajęcia świetlicowe – 2 godziny |
I, IV |
2 |
- 8. Zajęcia dodatkowe prowadzone przez przedszkole (jakie i ilu wychowanków uczestniczy w tych zajęciach)
Nie dotyczy.
9. Działalność innowacyjna szkoły/placówki (zatwierdzona przez Kuratora Oświaty)
Innowacje:
- Przekład intersemiotyczny sposobem na zainteresowanie ucznia literaturą-innowacyjne zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z języka polskiego dla klasy VI.
- „Spotkania z książką”- zajęcia czytelniczo-plastyczne.
- „I Ty możesz polubić matematykę”- koło matematyczno-szachowe z
wykorzystaniem ICT.
- „Mały ratownik”- zajęcia profilaktyczno-zdrowotne z udziałem
zawodowych ratowników medycznych.
- „Jestem przyjacielem przyrody”- zajęcia przyrodnicze z elementami
ekologii.
- "Wychowanie komunikacyjne w klasie IV".
10. Realizacja programów edukacyjnych i profilaktycznych
Realizacja programów edukacyjnych, profilaktycznych i zdrowotnych:
- ogólnopolski projekt „5 porcji warzyw, owoców i soku;
- program WOLNOŚĆ ODDECHU – ZAPOBIEGAJ ASTMIE;
- program zdrowotny„Trzymaj formę;
- program profilaktyczny „Nie jesteś sam;
- program profilaktyczny „To co szkodzi zdrowiu jest nie dla mnie;
- program profilaktyki meningokokowej „Pierwszy dzwonek”;
- program edukacyjno – terapeutyczny „Ortograffiti;
- udział w programie „Szkoła przyjazna uczniom z dysleksją;
- realizacja programu profilaktyczny „Ratujemy i uczymy ratować”;
- udział w programie edukacyjnym „Klub Bezpiecznego Puchatka”;
- udział w ogólnopolskim programie „Owoce i warzywa w szkole”( objęci uczniowie klas I – III);
- udział w programie ogólnopolskim „Szklanka mleka” (objęci wszyscy uczniowie);
- Droga i ja;
- Bezpieczna jazda. Karta rowerowa - moje pierwsze prawo jazdy;
- Pamiętaj o sercu;
- Meningokoki;
- Nie pal przy mnie, proszę.
- Znajdź właściwe rozwiązanie profilaktyka antynikotynowa.
- Profilaktyka grypy.
- Profilaktyka AIDS.
- „Pomyszkuj w bibliotece-Tydzień w Internecie”- udział w programie.
11. Szczególne osiągnięcia szkoły/placówki (konkursy, olimpiady, wyniki badań zewnętrznych)
Osiągnięcia dydaktyczne
- Wyniki sprawdzianu: 24, 15(w standardzie „pisanie” średnia 6,74 wyższa od Gdyni 6,21; średnia województwa 5,4).
- Etap rejonowy Wojewódzkiego Konkursu Przedmiotowego „Język Polski z Historią”- 12 miejsce (na 88 uczestników z 3 powiatów),
- Powiatowy konkurs na najpiękniejszy wiersz walentynkowy – III miejsce.
- Gminny konkurs recytatorski – dwa III miejsca, jedno wyróżnienie.
- Powiatowy Konkurs Historyczny dla klas IV – VI „Zabawy z Historią” – II miejsce.
- Powiatowy Konkurs Historyczny dla klas II – III „Zabawy z Historią – Jestem Polakiem i Europejczykiem”– III miejsce.
- Pomorski Konkurs Ortograficzny – II miejsce etap gminny.
- Gminny konkurs na najpiękniejszą szopkę bożonarodzeniową – II miejsce.
- Udział w etapie rejonowym Wojewódzko – Metropolitarnego Konkursu Biblijnego Księga Wyjścia.
- Udział w pierwszej edycji ogólnopolskiej kampanii edukacyjnej UNICEF „Baw się i bądź bezpieczny”.
- II miejsce dziewcząt w gminnych zawodach w piłkę siatkową.
- III miejsce chłopców w gminnych zawodach w piłkę siatkową.
- II miejsce dziewcząt w gminnych zawodach lekkoatletycznych.
- III miejsce chłopców w gminnych zawodach w piłkę koszykową.
- wyróżnienie w Gminnym Przeglądzie Kolęd i Pastorałek.
- II miejsce oraz wyróżnienie w Powiatowym Konkursie Poetyckim „Kiedy muzyka staje się natchnieniem”.
- II miejsce w Powiatowym Konkursie Literackim „Ziemia naszym skarbem”.
- Nagrody dla 5 dzieci w ogólnopolskim konkursie „Podróże Koziołka Matołka po Grecji”.
- Powiatowy Konkurs Plastyczny „Szkoła bez przemocy”- I miejsce oraz 2 wyróżnienia.
- Ogólnopolski konkurs plastyczny „Powódź, pożar, dniem czy nocą straż przychodzi ci z pomocą”- etap powiatowy II miejsce.
- Pomorski Konkurs Matematyczny-etap gminny-III miejsce.
- Ogólnopolski konkurs „Młodzież zapobiega pożarom” –etap gminny IV miejsce.
- Rejonowy konkurs „60-lecie PTTK Kwidzyn”- IV miejsce.
- Powiatowy Konkurs „Znam drzewa i krzewy”- IV miejsce.
- Powiatowy Konkurs Wiedzy o Kwidzynie-III miejsce.
- Turniej BRD-I miejsce w gminie, II miejsce w powiecie.
- Ogólnopolski konkurs „Ratujemy życie”- wyróżnienie.
- VIII Powiatowy konkurs Twórczości Dzieci i Młodzieży „W Unii Europejskiej”- dwa I miejsca, jedno II.
- Rejonowy konkurs plastyczny organizowany przez EKO-INICJATYWĘ-III miejsce.
- Wojewódzki Konkurs Matematyczno-Plastyczny „Proste prostopadłe i równoległe wokół nas”- III miejsce.
- „Kangur”- nagroda pocieszenia od organizatorów Międzynarodowego Konkursu Matematycznego za wynik.
12. Pozyskane środki pozabudżetowe
- Polsko – Amerykańska Fundacja Filantropijna „Działaj Lokalnie” na realizację projektu „Stała na stacji lokomotywa. Dawniej ciuchcia dzisiaj rower” 3300,00zł
- Polska Fundacja Pomocy Dzieciom MACIUŚ – na dożywianie dzieci 8500,00 zł
- Gminna Komisja Rozwiązywania Programów Alkoholowych - na realizację programów profilaktycznych podczas ferii zimowych – 4676,00 zł
- Środki pozyskane przez Radę Rodziców – 1218,25 zł
- Firma IP paczki świąteczne dla wszystkich uczniów szkoły (wartość jednej paczki 50,00zł) 6900,00 zł oraz materiały papiernicze do szkoły o wartości 1000,00zł
- Bank Żywności w Tczewie – paczki żywnościowe dla dzieci będących w trudnej sytuacji materialnej – 29 paczek po 40 zł = 1160,00zł
- Darowizny wydawnictw i sponsorów prywatnych-1600 zł
- Mleko-6209,28 zł
- Sponsor z Niemiec na dożywianie-17322,79 zł
- „Rowerowe czwartki. Wiosna 2011” GKRPA-1800 zł
- „Siedem kroków” GKRPA-500 zł
- „Spójrz inaczej” GKRPA- 800 zł
- „Spójrz inaczej na agresję” GKRPA-150 zł
- Owoce i warzywa-3036,00 zł
- Pozyskanie liczydeł i planszy edukacyjnej od prywatnego sponsora-150 zł
- Pozyskanie środków na malowanie boiska-400 zł
- Firma PHU „CLIMA”-150 zł
Łącznie: 58.872.32 zł
13. Podjęte przez szkołę działania na rzecz społeczności lokalnej
- Impreza integracyjna dla środowiska lokalnego na zakończenie projektu finansowanego z fundacji „Działaj lokalnie” „Stała na stacji lokomotywa…”
- Spotkanie integracyjne podsumowująca projekt z fundacji „Działaj lokalnie” „Stała na stacji lokomotywa…” z udziałem Przewodniczącego Rady Gminy Kwidzyn, Przewodniczącego Komisji Oświaty, przedstawicieli rodziców i nauczycieli, sołtysa Korzeniewa.
- Umieszczenie znaków graficznych na trasie ścieżki rowerowej na odcinku Mareza- Korzeniewo o treści: Jesteśmy na szlaku kolejki wąskotorowej. SP Korzeniewo. Działaj lokalnie.
- Dzień Otwarty Szkoły.
- Jasełka-wystawiane przez uczniów naszej szkoły dwukrotnie:
- na pierwszy występ zaproszono: Panią Wójt Ewę Nowogrodzką, Przewodniczącego Rady Gminy Kwidzyn Pana Henryka Ordona, pełnomocnika ds. oświaty Panią Elizę Ponikowską, Radnego Pana Janusza Dziadko, Radę Rodziców oraz rodziców i opiekunów;
-na drugi występ zaproszono: dzieci z przedszkola z Korzeniewa oraz uczestników Warsztatu Terapii Zajęciowej na czele z kierownikiem Panem Bogdanem Muchowskim.
- Impreza integracyjna „Jesienne fantazje polsko-niemieckie”. Wzięły w niej udział szkoły z powiatu kwidzyńskiego. Uczniowie prezentowali programy artystyczne.
- Bal karnawałowy ze sponsorowaną oprawą muzyczną rodzinnego zespołu państwa Hals, którzy są rodzicami jednego z naszych uczniów, z udziałem rodziców, nauczycieli, dziadków oraz dzieci spoza szkoły.
- 6 lekcji otwartych z udziałem rodziców czy opiekunów.
- Ślubowanie klasy I z udziałem rodziców i opiekunów.
- Dzień Dziecka z udziałem Rady Rodziców, rodziców i opiekunów.
- Pierwszy Dzień wiosny z udziałem rodziców. Uczniowie klas młodszych przygotowali występy taneczne oraz montaż słowno-muzyczny związany z obrzędowością i tradycjami.
- Szkoła zorganizowała 3 konkursy wiedzy - powiatowe.
- Impreza podsumowująca innowację „Spotkania z książką” z udziałem nauczycieli, rodziców i bibliotekarza biblioteki publicznej w Korzeniewie.
14. Priorytetem szkoły/placówki jest:
- Uzyskiwanie wysokich osiągnięć w badaniach zewnętrznych.
- Pozyskiwanie środków pozabudżetowych.
- Nowoczesna edukacja i wychowanie.
………………………………………………………
/data sporządzenia/
…………………………………………………..……
/Podpis i pieczęć dyrektora placówki/
« poprzednia | następna » |
---|