Zajęcia prowadzone dla rodziców i dzieci w dniu otwartym szkoły 10 marca 2018 r. Joanna GrzegorczykTemat: Bawimy się z Photonem.
Cele: - Rozwijanie orientacji przestrzennej - Ćwiczenie umiejętności skupienia uwagi i zapamiętywania - Bezpieczne korzystanie z nowoczesnych technologii - Rozwijanie umiejętności współpracy w zespole - Wdrażanie do rywalizacji Środki dydaktyczne: - Robot edukacyjny Photon, tablet, aplikacja Photon EDU, mata edukacyjna - Obrazki edukacyjne dla dziecka i nauczyciela: Photon (obrazki zwierząt, kolorów i dźwięków-zestaw), wiosenne kwiaty. Przebieg zajęć: 1. Ułóż tam, gdzie powiem- instrukcja. Nauczyciel prosi dzieci, aby układały obrazki dokładnie tak, jak im powie, np. Ułóż Photona na samym środku maty. Dołóż pierwiosnek w lewym górnym rogu. Połóż kartę z dźwiękiem kota w prawym dolnym rogu. Połóż zawilec po prawej stronie Photona itp. 2. Photon odkrywcą-programowanie robota. Nauczyciel układa na macie edukacyjnej obrazki, rewersem do góry-odpowiednio do poprzedniego zadania. Stawia robota. Wybrane dzieci prowadzą robota po jednym polu do obrazków, by móc je odkryć. Wszystkie dzieci śledzą ruchy Photona i sprawdzają poprawność ułożenia obrazków na macie. 3. Co dostanie kot, a co pies?-zaprogramuj robota. Na macie rozłożonych jest 5 kartoników z rysunkiem zabawki. Dzieci w zespole z rodzicem planują dojazd robota do zabawek (używamy dźwięków, czujników ruchu, kolorów). Wszystkie dzieci śledzą poczynania zespołu. Następuje zmiana grupy. Chętni zostają po zajęciach i sterują robotem.
Scenariusz-wydawnictwo MAC technologie „PHOTON-jak uczyć programować. Autor: Katarzyna Dardzińska. Sieć współpracyW związku z realizacją rządowego programu „Aktywna tablica” założono 5 grudnia 2017 r. w Szkole Podstawowej w Korzeniewie problemową sieć współpracy nauczycieli z gminy Kwidzyn. Głównym celem działalności sieci jest współpraca w zakresie wykorzystywania narzędzi TIK w czasie zajęć edukacyjnych. Nauczyciele dzielą się swoimi doświadczeniami, proponują własne rozwiązania, dokształcają się, korzystając z doświadczeń pedagogów z innych szkół po to, by wdrażać nowoczesne rozwiązania w edukacji służące atrakcyjnemu i efektywnemu nauczaniu. Dzięki współpracy nauczyciele oraz uczniowie gminy Kwidzyn podnoszą swoje kompetencje w zakresie stosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych. Do sieci przyłączyły się następujące szkoły podstawowe: SP Korzeniewo, SP Licze, SP Janowo, SP Nowy Dwór, SP Tychnowy, SP Rakowiec. Dofinansowano w ramach Rządowego programu rozwijania szkolnej infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych na lata 2017-2019 – „Aktywna tablica”. |