Start Poznaj Polskę

Poznaj Polskę

Nasza szkoła otrzymała dofinansowanie Ministra Edukacji i Nauki z przedsięwzięcia „Poznaj Polskę”. „Poznaj Polskę" to program, w ramach którego szkoły mogły  otrzymać środki na dofinansowanie wyjazdu do znajdujących się w Polsce muzeów, miejsc pamięci, obiektów kultury, instytucji popularyzujących osiągnięcia nauki. Nasza szkoła złożyła dwa wnioski i oba przeszły pozytywną weryfikację.

WYCIECZKA NA KASZUBY

W dniach 2-3.11.2021roku 38 uczniów z  klas I -III pojechało na dwudniową wycieczkę edukacyjną na Kaszuby, w ramach przedsięwzięcia Ministra Edukacji i Nauki „Poznaj Polskę”. Pierwszego dnia byliśmy w Tczewie i zwiedzaliśmy Muzeum Wisły. Następnie pojechaliśmy do Będomina, gdzie w Muzeum Hymnu Narodowego poznaliśmy losy naszej pieśni narodowej.  Ostatnim punktem wycieczki w tym dniu było Muzeum Kaszubskie w Kartuzach. Tam przewodnik w bardzo przystępny i czasami zabawny sposób opowiadał nam o życiu na Kaszubach w dawnych czasach. Po tak pełnym atrakcji dniu zakwaterowaliśmy się w Domu Wczasowym we Wdzydzach Kiszewskich i zjedliśmy pyszną obiadokolację. To nie był jednak koniec atrakcji. W hotelu gawędziarz opowiadał nam ciekawe historie o Kaszubach. Następnie integrowaliśmy się przy ognisku z kiełbaską. Drugiego dnia byliśmy w  Skansenie, gdzie zwiedzaliśmy z przewodnikiem Muzeum - Kaszubski Park Etnograficzny im. Teodory i Izydora Gułgowskich we Wdzydzach Kiszewskich. W drodze powrotnej do domu pojechaliśmy do Garczyna, gdzie zobaczyliśmy strusie oraz poznaliśmy wiele ciekawostek na temat ich życia. Wszystkim bardzo podobał się taniec strusi, który był bardzo zabawny.  Pełni wrażeń i wspomnień bezpiecznie wróciliśmy do Korzeniewa.