Podsumowanie programu grantowego mPotęgi w SP w Korzeniewie „Eureka! Z mPotęgą matematyka jest prosta
Dnia 16 grudnia podczas uroczystego spotkania zakończyliśmy realizację programu mPotęga, finansowanego ze środków Fundacji mBanku. W tym dniu w naszej Szkole gościliśmy: Pana Dariusza Wierzbę – Wójta Gminy Kwidzyn; Panią Renatę Krupę –sołtysa wsi Korzeniewo i Przewodniczącą Komisji Społecznej, Oświaty Kultury i Sportu przy Radzie Gminy Kwidzyn; Panią Marzenę Laskowską – dyrektora Przedszkola w Korzeniewie, Panią Grażynę Wilczyńska – autora tomiku wierszy z naszej wsi oraz rodziców naszych uczniów.
W naszej szkole projektem „”Eureka! Z mPotęgą matematyka jest prosta!” byli objęci uczniowie z klas 4-6 SP. Projekt miał na celu m.in. „odczarowanie” dzieciom i młodzieży matematyki i zachęcenie ich do zgłębiania tej nauki, a także pokazanie, jak ważna matematyka jest w życiu codziennym. Wartość grantu wynosiła 5 000 zł. Koordynatorem Projektu mPotęgi była Anna Hals, a osobami realizującymi były Anna Ronowska, Irena Kozłowska i Marzena Smolińska
TAK BYŁO:
Przeprowadziliśmy 36 godzinnych spotkań warsztatowych z uczniami. Dzieci brały udział w przygotowanych przez nauczycieli ciekawych i aktywizujących zajęciach w oparciu o zagadnienia matematyczne. Podczas warsztatów uczniowie z rodzicami wykonywali na przemian zadania przygotowane przez prowadzących. Nie brakowało też wspólnych zabaw matematyczno – sportowych. Został przeprowadzony konkurs wyłaniający najlepszych matematyków w klasach IV – VI. Zwycięzcami zostali: Amelia Zaworska i Mateusz Dudek klasa IV; Wojciech Chmiel – klasa V i Liliana Plichta – klasa VI.
Dużo się działo, uczniowie chętnie uczestniczyli w zajęciach. W trakcie trwania projektu mogli: poprawiać swoje kompetencje matematyczne przydatne w życiu codziennym; uczestniczyli w zajęciach - praktycznej matematyki; w trakcie zajęć nagrywane były filmiki; spotkaliśmy się na 3 nockach matematycznych; prowadzono bloga; odwiedziliśmy pobliski Bank PKO BP w Kwidzynie, gdzie odbyły się warsztaty dotyczące procentów i lokat; zajęcia w terenie z wykorzystaniem notesów i miar.
Podczas podsumowania projektu nastąpiło wręczenie nagród zwycięzcom oraz upominków dla uczestników. Z funduszy programu zakupiliśmy miary, wagi, materiały biurowe oraz inne potrzebne do realizacji zadań przedmioty, nagrody oraz napoje i poczęstunek na zajęcia.
Swymi działaniami pokazywaliśmy, że zależy nam na ciekawym i efektywnym uczeniu matematyki, że matematykę można zrozumieć, ale też i polubić.
Dziękujemy wszystkim, którzy wspierali nasze inicjatywy, mające na celu poszukiwanie kreatywnych sposobów poznawania przez dzieci i młodzież świata matematyki. A co się działo najlepiej zobrazują zdjęcia w galerii. Zapraszamy do obejrzenia.
Opracowała Anna Hals
« poprzednia | następna » |
---|