Start Innowacja w klasie I „Spotkania z książką”

Innowacja w klasie I „Spotkania z książką”

Nauczycielki: Sabina Bonkowska i Anna Ronowska napisały innowację pedagogiczną z edukacji polonistycznej dla klasy I  „Spotkania z książką”. Realizowały ją  z uczniami od 4 października 2021 roku do 31 maja 2022 roku. Głównymi celami innowacji były: rozwijanie zainteresowania czytaniem i pisaniem, kształtowanie gotowości do nauki czytania i pisania; kształtowanie umiejętności słuchania opowiadań, baśni, wierszy ze zrozumieniem; wzbogacanie słownictwa dzieci, poszerzanie zasobu słów, poprawności gramatycznej; wypowiadanie się w różnych technikach plastycznych oraz wspieranie dzieci w rozwijaniu czynności intelektualnych (logiczne myślenie, porównywanie, wnioskowanie, abstrahowanie itp.). Podczas zajęć uczniowie odwiedzali Bibliotekę w Korzeniewie. Mieli zajęcia w szkolnej bibliotece. Nauczycielki czytały dzieciom podczas zajęć. Podczas przerw uczennice ze starszych klas czytały młodszym kolegom wybrane wiersze, bajki, baśnie, po czym omawiano ich treści. Dzieci ilustrowały ulubione fragmenty czytanych przez kogoś lub przez samych siebie baśni, bajek, wierszy czy opowiadań. Miały okazję uczestniczyć w inscenizacjach literackich.  Obejrzały teatrzyk kamishibai. Wzięły udział w zabawie „Książkowe kalambury”. Podobał im się konkurs wiedzy ze znajomości baśni i bajek przedstawianych podczas trwania zajęć innowacyjnych. Chętnie wzięły udział w konkursie plastycznym „Okładka mojej ulubionej książki”. W obydwu konkursach uczniowie i uczennice otrzymali dyplomy i nagrody. Z prac konkursowych – okładek ulubionych książek utworzono klasową wystawę, którą mogli podziwiać między innymi rodzice uczniów. Z ewaluacji po  zakończeniu zajęć wynika, że dzięki zajęciom innowacyjnym „Spotkania z książką” uczniowie i uczennice mogli w łatwiejszy sposób osiągnąć sukces edukacyjny (nauczyć się poprawnie czytać i pisać), rozwinąć swoje zainteresowania, poznać ciekawe i alternatywne sposoby  spędzania czasu wolnego w dobie wszechobecnego Internetu i masowego korzystania z niego przez dzieci (filmiki, gry komputerowe, portale społecznościowe, itp.). Zarówno uczniowie, jak i rodzice stwierdzili, że zajęcia były przydatne, poszerzyły wiedzę i umiejętności uczniów i chcieliby aby podobne zajęcia były realizowane w przyszłości.

Opracowały: Sabina Bonkowska, Anna Ronowska

 

 

 

 
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Sonda
Twój ulubiony przedmiot
 
Szukaj
Gościmy
Naszą witrynę przegląda teraz 10 gości