Start WYCIECZKA NA KASZUBY - SZYMBARK

WYCIECZKA NA KASZUBY - SZYMBARK

Dnia 20 października 2022 roku w ramach  realizacji programu profilaktyczno-zdrowotnego „Dobrze wiedzieć” 44 uczniów z  klas IV - VII pojechało na jednodniową wycieczkę edukacyjną na Kaszuby. Tym razem odwiedziliśmy Szymbark. Dzieci były pod opieką nauczycielek: Jolanty Zbyszyńskiej, Joanny Grzegorczyk, Sabiny Bonkowskiej, Anny Szumlak. Na początku naszej wyprawy pan przewodnik nauczył nas kaszubskiego abecadła. Kilkoro uczniów naszej szkoły odważyło się zaśpiewać je w duecie lub samodzielnie. I wyszło Im to świetnie! W Centrum Edukacji i Promocji Regionu zobaczyliśmy najdłuższą Deskę Świata, Stół Noblisty, Kościółek Św. Rafała, Największy Fortepian Świata (na którym zagrała uczennica Lilianna) oraz Statuę Światowida Kaszubskiego. Uczniowie i uczennice mogli usiąść na fotelu byłego prezydenta Polski Lecha Wałęsy. Zwiedziliśmy Muzeum Ciesielstwa, Dom Sybiraka z łagrem, Dom Trapera Kaszubskiego z Kanady, a także Dom powstańca polskiego z Adampola. Weszliśmy do Bunkra Tajnej Organizacji Wojskowej  „Gryf Pomorski”, w którym mogliśmy przenieść się do dawnych czasów i przeżyć symulację ataku bombowego. Przechadzaliśmy się po Kaszubskim Świecie Bajek. Bajkowy świat to kraina najbardziej znanych bajek („Jaś i Małgosia”, „Kot w butach”, „Pinokio”, „Kopciuszek”, itp.), sprytnie zamkniętych w małych domkach. Drewniane postacie ożywały wraz z głosem lektora opowiadającego bajkę (po naciśnięciu odpowiedniego przycisku). Dzieci mogły zrobić sobie pamiątkowe zdjęcie w Fotobudce lub w monidle (ściance z  wyciętymi otworami w taki sposób, aby wygodnie i bezpiecznie włożyć w nie twarz i wykonać zdjęcie w kaszubskich strojach ludowych). W drodze powrotnej do domu zjedliśmy posiłek w McDonald’s. Wszystkim bardzo podobała się  wycieczka, tym bardziej, że pogoda dopisywała.  Pełni wrażeń i wspomnień bezpiecznie wróciliśmy do Korzeniewa.

Opracowała: Sabina Bonkowska

Dnia 20 października 2022 roku w ramach realizacji programu profilaktyczno-zdrowotnego „Dobrze wiedzieć” 44 uczniów z klas IV - VII pojechało na jednodniową wycieczkę edukacyjną na Kaszuby. Tym razem odwiedziliśmy Szymbark. Dzieci były pod opieką nauczycielek: Jolanty Zbyszyńskiej, Joanny Grzegorczyk, Sabiny Bonkowskiej, Anny Szumlak. Na początku naszej wyprawy pan przewodnik nauczył nas kaszubskiego abecadła. Kilkoro uczniów naszej szkoły odważyło się zaśpiewać je w duecie lub samodzielnie. I wyszło Im to świetnie! W Centrum Edukacji i Promocji Regionu zobaczyliśmy najdłuższą Deskę Świata, Stół Noblisty, Kościółek Św. Rafała, Największy Fortepian Świata (na którym zagrała uczennica Lilianna) oraz Statuę Światowida Kaszubskiego. Uczniowie i uczennice mogli usiąść na fotelu byłego prezydenta Polski Lecha Wałęsy. Zwiedziliśmy Muzeum Ciesielstwa, Dom Sybiraka z łagrem, Dom Trapera Kaszubskiego z Kanady, a także Dom powstańca polskiego z Adampola. Weszliśmy do Bunkra Tajnej Organizacji Wojskowej „Gryf Pomorski”, w którym mogliśmy przenieść się do dawnych czasów i przeżyć symulację ataku bombowego. Przechadzaliśmy się po Kaszubskim Świecie Bajek. Bajkowy świat to kraina najbardziej znanych bajek („Jaś i Małgosia”, „Kot w butach”, „Pinokio”, „Kopciuszek”, itp.), sprytnie zamkniętych w małych domkach. Drewniane postacie ożywały wraz z głosem lektora opowiadającego bajkę (po naciśnięciu odpowiedniego przycisku). Dzieci mogły zrobić sobie pamiątkowe zdjęcie w Fotobudce lub w monidle (ściance z wyciętymi otworami w taki sposób, aby wygodnie i bezpiecznie włożyć w nie twarz i wykonać zdjęcie w kaszubskich strojach ludowych). W drodze powrotnej do domu zjedliśmy posiłek w McDonald’s. Wszystkim bardzo podobała się wycieczka, tym bardziej, że pogoda dopisywała. Pełni wrażeń i wspomnień bezpiecznie wróciliśmy do Korzeniewa.