Start

Tradycje i obrzędy wiosenne w ramach realizacji innowacji pedagogicznej pn. „MALI ODKRYWCY HISTORII I TRADYCJI NASZEGO REGIONU”

21 marca 2024 roku klasy I- III zaprezentowały montaż słowno – muzyczny, którego tematem były tradycje, obrzędy i zwyczaje wiosenne. Uczniowie klas I     i II recytowali wiersze oraz śpiewali piosenki a uczniowie klasy III przygotowali inscenizację pt. WIOSNA WKOŁO.

Autorami innowacji są wychowawcy klas I, II, III i V oraz nauczyciel bibliotekarz.

Oprac. Autorzy innowacji

 

Więcej…

 

Szkolny Klub Wolontariatu pomaga

W okresie Wielkiego Postu   została zorganizowana w naszej szkole akcja „Pomoc potrzebującym”, do której uczniowie mogli składać artykuły spożywcze, chemiczne oraz słodycze. Paczka trafiła do najbardziej potrzebujących uczniów i ich rodzin  z naszej szkoły.

Opracowała: J. Zbyszyńska

 

 

Program Stypendialny Horyzonty

Jest nam niezwykle miło poinformować, że Edukacyjna Fundacja im. Romana Czerneckiego (EFC) wraz z Fundacją Rodziny Staraków zaprosiła naszą Szkołę  do Programu Stypendialnego Horyzonty, do którego właśnie prowadzi rekrutację.
Zaproszenie kierowane jest do ósmoklasistów i ósmoklasistek kończących w tym roku szkołę podstawową, którzy mieszkają w miejscowościach do 30 tysięcy mieszkańców, a miesięczny dochód w ich rodzinach nie przekracza 1900 złotych netto na osobę. Stypendium programu pokrywa koszty zamieszkania w bursie (wymarzonego liceum lub technikum w dużym mieście), wyżywienia, wycieczek szkolnych oraz biletów komunikacji miejskiej. Przyznawane jest ono na cały okres nauki w szkole średniej.
Regulamin Programu Stypendialnego Horyzonty jest zatwierdzony przez Ministerstwo Edukacji i Nauki.
Pierwszy etap rekrutacji trwa do 31 marca br. W tym czasie należy wypełnić formularz zgłoszeniowy zamieszczony na stronie www.efc.edu.pl oraz planować naukę w jednej ze szkół średnich współpracujących z Fundacją EFC. Wszelkie pytania można również kierować na adres e-mail: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. .
Do tej pory ze stypendium skorzystało blisko 1000 uczniów i uczennic. Obecnie ponad 200 osób uczy się w 19 szkołach średnich w całej Polsce.
Warto pamiętać, że przyszłoroczni ósmoklasiści z aspiracjami, chcący uczyć się w jednym z najlepszych liceów lub techników w Polce, mogą również ubiegać się o wsparcie finansowe w ramach Programu w kolejnych terminach rekrutacji w 2025r.

Oprac. E. Kaczorowska

 

 

Informacja

Informuję, że Ministerstwo Edukacji Narodowej ogłosiło przerwę świąteczną od czwartku 28 marca 2024 r. do wtorku 2 kwietnia 2024 r. włącznie. W związku z tym Gmina Kwidzyn nie organizuje w tym okresie przewozów uczniów do placówek oświatowych.

W szkole  28 i 29 marca oraz 2 kwietnia będą prowadzone zajęcia opiekuńczo-wychowawcze od godziny 7.00 do godziny 15.00. Nie będzie obiadów.

 

Z poważaniem

Dyrektor szkoły

Alina Urbańska

 

KOSZYKÓWKA

23 marca w SP w Nowym Dworze  odbyły się mistrzostwa gminy Kwidzyn w piłce koszykowej . W kategorii młodszych chłopców zajęliśmy III miejsce.  Naszą szkołę reprezentowali : Karol Wilga, Mateusz Krupa, Mateusz Dudek, Marcel Mazur, Szymon Wojtysiak, Aleksander Kłosiński, Kamil Szawardak, Paweł Chmiel, Filip Nowacki, Bartosz Brodowski.

Opracował: Tomasz Serafin

 

OGÓLNOPOLSKI TUNIRJ WIEDZY POŻARNICZEJ

15 marca 2024r. w Urzędzie Gminy Kwidzyn odbył się etap gminny Ogólnopolskiego Turnieju Wiedzy  Pożarniczej pod patronatem Wójta Gminy Kwidzyn Pana Dariusza Wierzby. Naszą szkołę reprezentowało dwóch uczniów - Bartosz Brodowski i Mateusz Dudek. Laureatem gminnego etapu, zajmując II miejsce, został Bartosz Brodowski. Uczniowie otrzymali nagrody i dyplomy.  Gratulujemy!

Oprac. A. Ronowska

 

Więcej…

 

Projekt edukacyjno – profilaktyczny „Bezpieczny nastolatek w świecie cyfrowym”

Projekt edukacyjno – profilaktyczny „Bezpieczny nastolatek w świecie cyfrowym” – Kuratorium Oświaty w Gdańsku

Ulotka

 

DZIEŃ LICZBY PI

14 marca obchodziliśmy matematyczne święto: Międzynarodowy Dzień Liczby Pi. Data ta została wybrana nieprzypadkowo, gdyż w Stanach Zjednoczonych zapisuje się ją jako 3.14 (miesiąc – dzień), co stanowi przybliżoną wartość liczby Pi. Obecnie w obchody włączają się miłośnicy matematyki z różnych zakątków świata. W naszej szkole była to II edycja, podczas której uczniowie wzięli udział w trzech różnych konkursach:

1) dla klas I-III – na wykonanie ślimaka z cyfr rozwinięcia dziesiętnego liczby Pi,

2) dla klas IV-VIII – na zapamiętanie i wyrecytowanie jak największej ilości cyfr po przecinku liczby Pi,

3) dla klas IV-VI – pisemny konkurs wiedzy matematycznej: „Pi razy drzwi”.

Nasi Mali Twórcy Ślimaka Pi przynieśli aż 11 zwierząt, które ozdobiły szkolny korytarz. Oto laureaci:

I miejsce: Michalina Kowalczyk, Andrzej Jażdżewski

II miejsce: Filip Rokita, Maciej Wałaszewski, Marcel Zaparucha, Bartosz Wojciechowski,

III miejsce: Aniela Tykvenko, Lena Tarka, Oliwier Kaczorowski, Piotr Szaciłło, Witold Gabiuch.

Wśród uczniów klas starszych „Mistrzem Pamięci Liczby Pi” została Martyna Kamińska z kl. VII, która zapamiętała aż 74 cyfry z rozwinięcia dziesiętnego Pi. Kolejne miejsca zajęli: Michał Nowak (60 cyfr, II miejsce) i Aleksandra Wojciechowska (56 cyfr, III miejsce).

W konkursie wiedzy matematycznej „Pi razy drzwi” wyniki przedstawiają się następująco:

Klasa IV –  I miejsce: Zuzanna Wieluńska, Aleksandra Wojciechowska, Laura Magierowska

Klasa V – I miejsce: Martyna Wudarczyk, II miejsce: Szymon Kamiński i Paweł Chmiel

Klasa VI – I miejsce: Karol Wilga, II miejsce: Bartosz Brodowski i Natalia Kozłowska.

Wszyscy wyróżnieni uczniowie otrzymali pamiątkowe dyplomy i nagrody rzeczowe. Organizatorkami konkursów były nauczycielki matematyki: Joanna Chudek i Emilia Kaczorowska.

Serdecznie gratulujemy laureatom i zachęcamy do udziału w kolejnych edycjach! : )

Oprac.: E. Kaczorowska

 

Więcej…

 

PRAWDZIWY OBRAZ DYSLEKSJI W POLSCE?

Poniżej 15 procent. Czy rzeczywiście tylko taki odsetek uczniów  mierzy się w Polsce z dysleksją? Taki obraz wyłania się z  oficjalnych danych. Jednak w praktyce ten odsetek może być potężnie  niedoszacowany. Wskazują na to rezultaty Ogólnopolskiego Testu Dysleksji, zorganizowanego przez serwisy edukacyjne Dyktanda.pl [2] oraz  ZDAY [3], pod patronatem m.in. Fundacji Języka Polskiego. Właśnie opublikowano raport przedstawiający zebrane dane.
PRAWDZIWY OBRAZ DYSLEKSJI W POLSCE?

Wyniki Ogólnopolskiego Testu Dysleksji {mają szansę|mogą] diametralnie zmienić postrzeganie dysleksji w naszym kraju. W pierwszej, jesiennej edycji testu wzięło udział niemal 4 tys. uczniów. I aż połowa badanych przejawiała symptomy dysleksji! Skąd biorą się te rozbieżności? To efekt braku świadomości w naszym społeczeństwie. Nie wiemy, jak rozpoznawać symptomy, a często też obawiamy się diagnozy. Tymczasem dysleksja wcale nie jest powodem do wstydu, ani nie przekreśla szans. Wręcz przeciwnie - zdając sobie sprawę z trudności, z jakimi zmaga się uczeń, można skutecznie pomagać mu osiągnąć jego cele.

CO CZYNI TEN RAPORT WYJĄTKOWYM?

Raport “Dysleksja [4] w Polsce w 2023 r.” kieruje nowe światło na to zaburzenie. Prezentuje dane zgromadzone na szerszą niż kiedykolwiek wcześniej skalę. Zawiera nie tylko ogólny rezultat, ale także skrupulatne analizy, dzięki którym możemy zrozumieć specyfikę dysleksji w poszczególnych grupach wiekowych i obszarach życia i nauki. Wskazuje na potrzebę większej uważności oraz zmiany sposobu traktowania dysleksji w naszym społeczeństwie. Bo wygląda na to, że wcale nie jest to marginalny problem.

DLACZEGO TO TAKIE WAŻNE?

Trzeba pamiętać, że niezdiagnozowana i pozostawiona samej sobie dysleksja może utrudniać nie tylko naukę, ale i codzienne funkcjonowanie. Z tego właśnie powodu celem testu było możliwie wczesne wyłapanie oznak dysleksji wśród uczniów. Wysoki rezultat stanowił dla ucznia i rodziców sygnał, że warto udać się do poradni psychologiczno-pedagogicznej. A to z kolei umożliwia skuteczniejsze wsparcie naszych dzieci.

JAK MOŻESZ WYKORZYSTAĆ TĘ WIEDZĘ?

* Pobierz bezpłatnie Raport: Zapraszamy do odwiedzenia strony https://zday.pl/dysleksja/#raport i pobrania pełnego raportu. To bezcenne źródło wiedzy dla rodziców, nauczycieli i pedagogów!
* Podziel się wiedzą: Zachęcamy szkoły, urzędy i wszystkie zainteresowane instytucje do publikowania informacji o raporcie na swoich stronach internetowych i profilach w mediach społecznościowych.
Razem możemy zwiększyć świadomość na temat dysleksji!
* Podejmij działanie - wykonaj test: Nie wiesz, po czym poznać pierwsze oznaki dysleksji u Twojego dziecka? Bez obaw, na szczęście Test Dysleksji jest ponownie dostępny. Bezpłatnie! Pod tym linkiem znajdziesz instrukcję wypełnienia testu:
https://zday.pl/dysleksja/#test [5]  Uzyskany wynik warto potraktować jako wskazówkę, czy zalecana jest wizyta w poradni psychologiczno-pedagogicznej. A im wcześniej rodzice reagują na pojawiające się symptomy, tym lepiej dla dziecka.

Wszystkie dzieci zasługują na pełen wachlarz możliwości rozwoju i sukcesu – a zrozumienie dysleksji to kluczowy element tej układanki. Razem możemy zrobić dużo dobrego dla edukacji w Polsce!

Z poważaniem,
Zespół Zday.pl

[1] https://drive.google.com/drive/u/1/folders/1LL_1-kBHhIbGVQSLmVVB2W44Fn7DQDdc
[2] http://dyktanda.pl
[3] https://zday.pl/
[4] https://zday.pl/dysleksja/
[5] https://zday.pl/dysleksja/#test
[6] https://unsubscribe.zdayonline.com.pl/

 
Więcej artykułów…
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Sonda
Twój ulubiony przedmiot
 
Szukaj
Gościmy
Naszą witrynę przegląda teraz 15 gości