Start Wycieczka do Warszawy 3-5 czerwca 2024 r.

Wycieczka do Warszawy 3-5 czerwca 2024 r.

33 uczniów naszej szkoły z klas II-VIII pod kierunkiem Pani Dyrektor Aliny Urbańskiej oraz pod opieką Pań: Joanny Chudek, Małgorzaty Szulc-Singh oraz Haliny Rybarczyk zwiedziło od 3 do 5 czerwca stolicę Polski.

Zatrzymaliśmy się w hostelu na Starym Mieście. Najpierw zwiedziliśmy    z przewodnikiem letnią rezydencję króla Jana III Sobieskiego w Wilanowie. Następnie byliśmy w kolejnej letniej rezydencji królewskiej. Tym razem odwiedziliśmy Łazienki Królewskie–miejsce ważne dla ostatniego króla Rzeczypospolitej-Stanisława Augusta Poniatowskiego. Po obiedzie i zakwaterowaniu w hostelu poszliśmy na krótki spacer po urokliwej Starówce.

Następnego dnia uczestniczyliśmy w grze miejskiej o tematyce historycznej. Pogłębialiśmy naszą wiedzę o powstaniu warszawskim. Potem w Muzeum Techniki podziwialiśmy pamiątki z podróży kosmicznych i słuchaliśmy kosmicznych opowieści, m. in. o Janie Heweliuszu. Wstąpiliśmy również do Złotych Tarasów, a potem widzieliśmy wielkie tłumy na Starym Mieście.

Trzeciego dnia w Muzeum Gazowni Warszawskiej wysłuchaliśmy historii tego miejsca i mogliśmy się sprawdzić w łamigłówce chemicznej. Na koniec pojechaliśmy na lotnisko Chopina, gdzie obserwowaliśmy przyloty i odloty kilku samolotów.

Dziękujemy uczniom za wzorowe zachowanie, punktualność, uczynność i życzliwość wobec koleżanek i kolegów. Z Wami możemy jechać na koniec świata!

Dziękujemy Pani Monice Wałaszewskiej za ogromne zaangażowanie w organizację wycieczki oraz ufundowanie wizyty w muzeum.