Start

ZAPROSZENIE

 

Przyjęcie uczniów klasy pierwszej do grona czytelników

Dnia 26 stycznia 2022 roku w naszej szkole odbyła się ceremonia pasowania uczniów klasy pierwszej na czytelników biblioteki szkolnej. Uczniowie zapoznali się z regulaminem oraz pracą w bibliotece. Dowiedzieli się również w jaki stajemy się czytelnikami. Dla wielu z nich była to pierwsza wizyta w bibliotece. Podczas uroczystości uczniowie rozwiązywali zagadki, rebusy, rozpoznawali postacie bajkowe.

Na zakończenie uroczystości wszyscy uczniowie samodzielnie wypożyczali wybrane lektury. Bez wątpienia jest to najlepszy sposób, by „zaprzyjaźnić się” z książkami oraz rozbudzić zainteresowania czytelnicze. Wszyscy uczniowie klasy I otrzymali nieodpłatnie  „Wyprawki czytelnicze”, w skład których wchodzą: „Pierwsze abecadło”, broszura informacyjna dla rodziców i opiekunów „Książką połączeni, czyli uczymy się czytać razem” oraz kreatywny alfabet. Wyprawki zostały przygotowane przez Instytut Książki w ramach kampanii MAŁA KSIĄŻKA – WIELKI CZŁOWIEK w ramach Projektu „Mała książka – wielki człowiek” realizowanego jest ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, pod honorowym patronatem Ministerstwa Edukacji Narodowej oraz Rzecznika Praw Dziecka.

Wizyta w bibliotece miała na celu promocję czytelnictwa od najmłodszych lat. Jest to bowiem istotny element współczesnej edukacji. Bezpośredni kontakt z książką i biblioteką zapewnia dzieciom trwałe przeżycia estetyczne i emocjonalne. Czytanie to dar, który wprowadza człowieka w świat marzeń i niezwykłych przygód. Jest to także przepustka do zdobycia wiedzy.

Opracowała Anna Hals

 

Więcej…

 

KARNAWAŁ 2022 W KLASACH I – III

Uczniowie klas I – III   bawili się na zabawach karnawałowych w swoich klasach. Były  tańce, konkursy z nagrodami i zabawy. Niektóre dzieci przyszły w przebraniu. Wszyscy  świetnie się bawili, co widać na zdjęciach . Zapraszamy do obejrzenia galerii.

Oprac. Anna Ronowska

 

Więcej…

 

MINI PIŁKA SIATKOWA

22 stycznia  w SP w Nowym Dworze odbyły się mistrzostwa gminy Kwidzyn w  mini-piłce siatkowej. W kategorii chłopców i dziewcząt ( 2009 i młodsi ) zajęliśmy pierwsze miejsce. W Drużynie chłopców grali: Miłosz Szymański, Stanisław Zieleń, Paweł Wilga, Karol Wilga, Michał Nowak, Adam Włodarczyk, Łukasz Bęc, Kuba Chmiel, Filip Nowacki. W drużynie dziewcząt grały: Veronika Storozhenko, Zuzanna Rębisz, Zuzanna Jaworska, Amelia Jędrys, Zofia Tyrau, Maja Krupa,  Milena Wolicka, Olga Krynicka, Oliwia Świderska, Milena Kowalewska, Marta Keslinke. Gratulujemy!
Opracował: Tomasz Serafin

 

Więcej…

 

Dzień Babci i Dzień Dziadka

 

 

Program artystyczny - Klasa I

 

Program artystyczny- Klasa II

 

Program artystyczny- Klasa III

 

Zdrowo jem, więcej wiem

 

 

 

PROJEKT

Uczniowie klasy I SP w Korzeniewie, w I semestrze roku szkolnego 2021/2022 (od października do stycznia) realizowali ogólnopolski projekt edukacji prozdrowotnej „Zdrowo jem, więcej wiem” objęty honorowym patronatem Pierwszej Damy - Agaty Kornahauser-Dudy. Skierowany był on do uczniów zerówek i klas I-III szkół podstawowych. To właśnie w tym wieku zaczynają się wyrabiać nawyki żywieniowe.

Głównym celem projektu było wykształcenie u dzieci postaw prozdrowotnych poprzez uczenie zasad zdrowego odżywiania oraz przekazywanie wiedzy na temat produktów służących zdrowiu i produktów dla zdrowia szkodliwych. Ważnym celem było również uświadomienie związku pomiędzy żywieniem, a występowaniem wielu chorób i dolegliwości oraz podkreślenie roli codziennej aktywności fizycznej w profilaktyce zdrowotnej. Kolejnym celem było kształcenie rodziców, od których zależy całokształt stylu życia rodziny i przekonanie ich, że warto zadbać o zdrowe odżywianie i regularną aktywność fizyczną.

W ramach projektu przeprowadzono dwie lekcje: „Co należy jeść, aby być zdrowym?”, „W białej krainie – ostrożnie z cukrem i solą”, dwa konkursy plastyczne: „Najlepszy rysunek zdrowych słodyczy”, „Dbam o zdrowie”, zajęcia plastyczne „Kosz pełen zdrowia”. Uczniowie i uczennice nauczyli się śpiewać piosenkę „Witaminki”. Wzięli udział w zabawie integracyjnej „Sałatka owocowa”. Układali zagadki i je rozwiązywali w zabawie „Zgadnij jaki to owoc?”. Dzięki uprzejmości babci ucznia klasy I (Szymona Sobianek) udało się zorganizować wizytę w gospodarstwie pod hasłem: "Skąd pochodzi zdrowe jajko?". Dzieci obejrzały różne gatunki kur, mogły je pogłaskać, nakarmić. Wysłuchały informacji nt. jak powstaje jajko, czym należy karmić kury, aby jajka były zdrowe. Zobaczyły miejsce, w którym kury znoszą jajka. Do współpracy przy realizacji projektu zaproszono uczennice klasy VII, które przeczytały dzieciom wiersz Jana Brzechwy „Na straganie”, po czym dyskutowano o zachowaniach warzyw, a uczniowie klasy I wcielali się w role warzyw i recytowały fragmenty wiersza. Podczas zebrania z rodzicami zostało przeprowadzone forum zdrowia dla rodziców „Jak skutecznie zmienić złe nawyki żywieniowe?” Rodzice otrzymali wskazówki, ulotki i inne przydatne materiały. Uczniowie uczestniczący w projekcie otrzymają na koniec roku szkolnego dyplomy i upominki od organizatorów projektu.

Sabina Bonkowska, Anna Ronowska

Więcej…

 

Konkurs

Udział w Ogólnopolskim Konkursie Czytelniczym
z języka angielskiego
„Reading brings us unknown friends”.
14 stycznia 2022 odbył się Ogólnopolski Konkurs Czytelniczy z języka
angielskiego. W I etapie uczniowie odpowiadali na pytania dotyczące
lektury „Anne of Avonlea”.
Celem konkursu było promowanie nauki języka angielskiego, zachęcenie
uczniów do czytania książek w języku obcym, rozwijanie i doskonalenie
kompetencji językowych, rozbudzanie ciekawości poznawczej oraz
kreatywności.
Opracowała Natalia Kędziora

 

Udział w Ogólnopolskim Konkursie You Can Dance

Na przełomie października i listopada 2021 r., w ramach działań edukacyjnych Telewizja Polska S.A. zorganizowała ogólnopolski konkurs dla uczniów szkół podstawowych w Polsce, nawiązujący do  programu You Can Dance.  Celem konkursu było aktywizowanie dzieci w wieku szkolnym, promowanie aktywności fizycznej i motywowanie do odbudowywania relacji koleżeńskich po pandemii. Ogłoszenie wyników nastąpiło dnia 16 listopada 2021 r. W konkursie wzięły udział uczennice Szkoły Podstawowej w Korzeniewie: Natalia Kozłowska, Lena Czumiel i Weronika Wałaszewska. Pod opieką nauczycielek: Sabiny Bonkowskiej i Joanny Roszkowskiej – Chatys nagrały filmik taneczny, który został wysłany na konkurs. W konkursie zwyciężyło 6 filmików, które do końca 15 listopada 2021 roku zdobyły najwięcej polubień.  Naszym uczennicom udało się zdobyć 22 miejsce na  319 zgłoszonych filmików. Gratulujemy dziewczynkom ogromnego talentu i bardzo dobrego miejsca w konkursie. Za wszystkie głosy serdecznie dziękujemy! Dziewczynki od organizatorów konkursu otrzymały dyplomy uczestnictwa w konkursie. Talent naszych uczennic docenił również Wójt Gminy Kwidzyn, pan Dariusz Wierzba, który podczas spotkania muzyczno - poetyckiego dnia 16 grudnia 2021 r. osobiście pogratulował uczennicom sukcesu. Wręczył Im dyplomy i nagrody. Podziękował także Ich Rodzicom, wręczając również dla nich upominki.

Opracowała: Sabina Bonkowska

 

KAPSUŁA CZASU KLASY V

Uczniowie klasy V zakończyli  udział w projekcie  p.n. ”Kapsuła czasu”.

Prace nad projektem trwały od września i obejmowały 3 etapy.

Pierwszym z nich były zajęcia poświęcone przyszłości, tego jak widzimy siebie za kilka lat. Zadaniem uczniów było napisanie listów do siebie w przyszłości. W międzyczasie chętni uczniowie oraz rodzice włączyli się w przygotowanie tablicy wskazującej miejsce zakopania kapsuły.

Etap drugi obejmował zabezpieczenie i zamknięcie listów oraz pamiątek w pudle i zakopanie ich w wyznaczonym miejscu. Wspólnie ustalono, iż „Kapsuła czasu” zostanie wykopana na zakończenie edukacji w szkole podstawowej, czyli w maju 2025r. Nastoletni ósmoklasiści odczytają  wówczas swoje  listy sprzed lat i zweryfikują wizję siebie i plany na przyszłość, które snuli dawniej.

Trzecim  etapem było przeprowadzenie wywiadu z rodzicami. Zadaniem uczniów było poznanie marzeń rodziców z czasów, kiedy byli w ich wieku. Dzieci miały dowiedzieć się w jakim stopniu plany ich rodziców -  piątoklasistów spełniły się w przyszłości.

Na ostatni etap - podsumowanie musimy poczekać prawie 4 lata…

Celem projektu jest  nie tylko zachowanie w pamięci chwil spędzonych w murach Szkoły Podstawowej w Korzeniewie. Każdy odkopany po latach list będzie cenną pamiątką, która przyniesie uśmiech, zaskoczenie a być może wzruszenie. Zadania zapewniły również uczniom większą integrację, wzajemne poznanie siebie, a także swoich rodziców.

Koordynator projektu: Joanna Roszkowska - Chatys

 

Więcej…

 
Więcej artykułów…
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Sonda
Twój ulubiony przedmiot
 
Szukaj
Gościmy
Naszą witrynę przegląda teraz 7 gości